מבזק מס מספר 501 - 

מיסוי בינלאומי  13.6.2013

מתכוון לעלות/לחזור לישראל ? מהר לעשות זאת ! - 13.6.2013

כידוע, במסגרת חגיגות השישים למדינת ישראל, נוסף תיקון 168 לפקודת מס הכנסה שכונה בשעתו "חוק העולים". חוק העולים יצר קבוצת אוכלוסיה מיוחדת, עולים חדשים
ותושבים חוזרים ותיקים (אלו שחזרו לישראל לאחר שהות של למעלה מ-10 שנים בחו"ל), ולגביהם ניתנו הקלות מס משמעותיות כשהעיקרית שבהן היא פטור ממס על הכנסות מחוץ לישראל במשך 10 שנים ממועד העלייה או החזרה. אחת הבשורות העיקריות במסגרת אותן הקלות הייתה (ועודנה) שעולה חדש ותושב חוזר ותיק פטורים מדיווח על כל ההכנסות והנכסים מחוץ לישראל, במשך עשר שנים מהגיעם לישראל.

כיום, במסגרת הליכי החקיקה הנוגעים לחוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים לשנים 2013 ו-2014 (הידוע בכינויו ההיסטורי – חוק ההסדרים), מוצע לבטל את הפטור מדיווח על הכנסות ונכסים מחוץ לישראל, גם ביחס לעולים חדשים וגם ביחס לתושבים חוזרים ותיקים.

בתחילתם של אותם הליכי חקיקה הוצע לבטל את הפטור מדיווח כאמור ביחס להכנסות משנת 2013 ואילך, זאת גם לגבי יחידים שעלו או חזרו לישראל לפני כן. בעקבות תגובות ולחצים של לשכות מקצועיות ומשרדי מייצגים, שונתה עמדת המדינה כאמור ביחס לתחילת החוק. במסגרת הצעת החוק שפורסמה ביום 11/6/2013 העומדת כיום על הפרק, מוצע כי ביטול הפטור האמור מדיווח על הכנסות ונכסים מחוץ לישראל יחול רק לגבי עולה חדש או תושב חוזר ותיק שיעלו או יחזרו לישראל מיום 1/8/2013 ואילך (הוא יום התחילה לפי הצעת החוק).

אמנם לא ידוע לנו מה יהיה נוסח החקיקה הסופי, אולם לאור הכוונות הקיימות ואם נוסח החקיקה לא ישתנה בהקשר זה, מומלץ בחום למי שמעוניין לעלות או לחזור לישראל בתקופה הקרובה, להקדים את תוכניותיו ולהעתיק את מרכז חייו לישראל (על כל המשתמע מכך), ולעשות זאת עד ליום 31/7/2013. במקרה זה צפוי כי הוראות הנוסח הקודם של החוק יחולו לגביו, והוא יהיה פטור מדיווח על הכנסות ונכסים מחוץ לישראל למשך 10 שנים ממועד עלייתו או חזרתו.

 

למשרדנו ניסיון רב בטיפול בסוגיות הקשורות לעולים חדשים ותושבים חוזרים. לפרטים נוספים, ניתן לפנות לרו"ח (משפטן) אייל סנדו ולרו"ח (עו"ד) גדי אלימי, ממשרדנו.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה